Winteropvang daklozen naast SDZ open

15 november 2019 22:45

Winteropvang daklozen naast SDZ open

Vanaf morgen (zaterdag 16 november) gaat in de voormalige jeugdgevangenis naast SDZ de winteropvang open voor dak- en thuislozen. In de opvang is plaats voor 500 mensen, die er vanaf 16 uur ‘s middags tot 10 uur de volgende ochtend terecht kunnen. Concreet betekent dit vooral veel drukte rondom SDZ om 10 uur en vanaf 16 uur.

Omdat het koud is gaat de opvang eerder open dan gepland. SDZ is hierover niet geïnformeerd door de gemeente. Vanmiddag heeft Frank Godee, die verantwoordelijk is voor de veiligheid in en rondom de opvang, de club op de hoogte gesteld. Hij gaf aan dat er 24/7 beveiliging aanwezig is en er alles aan gedaan wordt om de situatie voor iedereen goed te houden. Hij benadrukte dat er mensen tussen zitten met drank- en drugsproblemen, die beter niet aangesproken kunnen worden. Het is van belang dat iedereen dit weet.  Bespreek dit svp met je kind(eren) en laat ze het liefst altijd in groepjes naar de club fietsen/lopen en weer naar huis gaan.

Voel je je onveilig bel dan direct de beveiligingsdienst:  06.13278030

SDZ heeft maandag een afspraak met de gemeente over deze situatie en hoe hier verder mee om te gaan.