Kledingvoorschriften

-Voor alle spelende leden is het verplicht tijdens wedstrijden het officiële SDZ-tenue (broekje, shirt, kousen) te dragen.

-Spelers moeten ook scheenbeschermers en voetbalschoenen hebben. Deze zijn verplicht bij trainingen en wedstrijden. Scheenbeschermerhouders (bandjes) moeten net als de kousen zwart zijn.

-Het dragen van het officiële SDZ-trainingspak is op wedstrijddagen verplicht voor selectiespelers (bij aankomst en vertrek en als het slecht weer/koud is ook bij de warming up).

-Tenue en trainingspak moeten goed passen en mogen niet kapot of versleten zijn.

-Bij kou is zwarte of witte thermokleding onder het tenue toegestaan.

-Spelers die zich niet aan de kledingvoorschriften houden, mogen niet deelnemen aan wedstrijden en worden geblokkeerd in Sportlink  (ledenadministratie) totdat de kleding op orde is.

Advies

-Om blessures te voorkomen adviseert SDZ spelers bij temperaturen onder de 10 graden een trainingspak te dragen en thermokleding onder het sporttenue. Thermokleding moet zwart of wit zijn.

SDZ kledingverkoop

Voor informatie over kledingverkoop, zie SDZ kleding kopen