Dennis Ariens (O17-1 zo)

Profiel.png
Elke week maken we kennis met een SDZer via de rubriek PROFIEL.
Onze gast van de week beantwoordt 10 vragen naar eer en geweten. Deze week is onze gast:

Dennis Ariens trainer-coach van de JO17-1 (zo)

1.Wie ben jij?
Ik ben ‘Dennis’ en ik woon samen met mijn vrouw (Suzanne), 3 kinderen (Jussi 15, Amelie 13 en Xavi 8) en onze 18 jaar oude demente kat (Binkie) aan het Frederik Hendrikplantsoen in toch wel met afstand de mooiste stad van Nederland.

2. Wat doe jij bij SDZ en hoe lang ben je al lid?
Dit jaar ben ik Trainer/Coach van de zondag-versie van de JO17-1 en als we achteromkijken dan sta ik inmiddels zo’n 10 jaar met veel plezier in het weekend aan de zijlijn als coach (met leider Sander) en doordeweeks doe ik dat binnen de lijnen als trainer samen met Nael.

3. Wat voor team is JO17-1
De JO17-1 is een team dat letterlijk en figuurlijk overloopt van de kwaliteiten (dit jaar 19 spelers). Als ik 1 eigenschap moet noemen dat de JO17 kenmerkt kun je zeggen dat spelers “thuis” zijn in het team. Natuurlijk hebben er mutaties plaatsgevonden (verhuizingen etc.) en is het team door de jaren heen gegroeid naar een voltallige selectie, jongens hebben uitstapjes gemaakt naar selectie elftallen, andere clubs en zelfs andere sporten maar keren geregeld terug naar het team. Tegenwoordig is er zelfs binnen SDZ een speciale wachtlijst om in de 17-1 te kunnen komen voetballen.

4. Wat mis je bij SDZ. Als voetbalvader en als trainer/coach
Dat kan ik heel kort over zijn: “gras”

5. Waar word je ontzettend blij van bij SDZ?
Zondagochtend op de club komen, mooi weer, vers gemaaid kunstgras en een warming-up die nergens op lijkt dan weet je eigenlijk al dat de drie punten die dag bij SDZ blijven.

6. Zelf gevoetbald of behoor jij tot de beste stuurlui aan wal?
Ik ben opgegroeid onder de rook van Amsterdam in Almere heb ik het grootste deel van mijn voetballoopbaan zowel op het veld als in de zaal doorgebracht. Ik ben ooit op het veld begonnen bij Flevo’80 naar SV Almere (later door financiële tovenarij FC geworden) tot aan de voorloper van wat tegenwoordig met recht de trots van Almere genoemd mag worden. Daarna heb ik nog 2 jaar in de zaal gespeeld in Barcelona om eenmaal terug in Nederland roemloos te eindigen bij DVVA onder een Chileense trainer die in principe liever zonder aanvallers aantrad.

7. Welke 2 spelers moet Ajax nu aantrekken om nog als 2e te eindigen dit seizoen.
Dit is een bizarre vraag ervan uitgaande dat we zijn aanbeland in een seizoen dat je 2 spelers zou moeten aantrekken om nog als 2e te eindigen. Maar goed, de weg naar boven is gelukkig inmiddels ingezet, op PSV staat geen maat dit jaar (hebben een goede trainer, zou je eens moeten polsen of hij naar Ajax wil) Ik denk de eigen jeugd vlieguren laten maken. Als je toch graag een naam wil horen: Jari Litmanen voor de meeste voetballiefhebbers behoeft dit geen uitleg maar voor hen aan de andere kant van de generatiekloof: “the most underrated Fifa prime icon ever”.

8. Je mag kiezen, een zangertje in de rust bij JO17-1. Wie?
Dit is echt een hele goede vraag! Persoonlijk weet ik dat er bij de JO10 een trainer rondloopt die een aardig deuntje kan zingen, maar eigenlijk zou ik liever met 3-0 in de rust achterstaan en dat Dick Advocaat dan het praatje komt doen.

9. Welke functie in het internationale voetbal kies je voor jezelf?
De functie van Gianni Infantino, president van de Fifa, dat lijkt me wel wat. Tijdens een WK 64 wedstrijden bezoeken in 3 weken tijd, husselen met die doorzichtige ballen en meer van dat soort activiteiten.

10. Wat gaat Nederland doen op het EK komende zomer?
Met gemak 1e in de poule, winnen ruim van Frankrijk, maar daarna spelen we tegen de #2 uit poule F Portugal, dat is 0-0 na 120min dus hopelijk gaan ze in de voorbereiding trainen op penalty’s.

Tot slot - Wil je nog wat kwijt aan de SDZ-ers?
Geniet van je tijd als voetballer! En zoals een wijze oud-voetballer meer dan 100 jaar geleden ooit heeft gezegd “Samenspel Doet Zegevieren”