Richard Meijer

In de rubriek 'Uitgelicht' deze week aandacht voor onze TJC Bovenbouw Richard Meijer.

Richard Meijer TJC Bovenbouw
Handen ineen voor kwaliteit bij SDZ

Sinds deze maand heeft SDZ een nieuwe Technisch Jeugd Coordinator Bovenbouw. Richard Meijer (32), hij is ondernemer, voetbaldier en nieuwbakken vader. Richard was meer dan 15 jaar werkzaam als voetbalcoach van verschillende selectieteams en van zaterdag senioren 1 van Fortuna Wormerveer. Hij beschikt naast veel voetbalervaring ook over het UEFA B diploma en buiten het voetbal heeft hij ruim 8 jaar ervaring in bedrijfs- en teamontwikkeling.

We spreken Richard in de kantine op een dinsdagmiddag, de zon schijnt naar binnen, de laptop staat opengeklapt op tafel, Ozan de verenigingsmanager met een team vrijwilligers komt de kantine binnen voor een kop koffie, ze zijn druk doende om alle reclameborden weer op te hangen na vervanging van het hoofdveld. Deze bedrijvigheid staat symbool voor de hernieuwde energie en de zin om SDZ weer omhoog te stuwen in de vaart der volkeren.

Deze prachtige club verdient het allerbeste zegt Richard. Hij is net 2 weken aan de slag en heeft heel veel ideeën om van SDZ weer een voetbalbastion maken. Gebaseerd op kwaliteit, respect, aandacht voor elkaar, vertrouwen en de juiste mensen op de juiste plek. En in de wetenschap dat iedereen welkom is bij SDZ ongeacht waar hij of zij vandaan komt en over welke voetbalkwaliteiten hij of zij beschikt. Sterke en goed georganiseerde breedte teams naast divisie teams waarin de talenten hun kwaliteit kunnen etaleren. Beiden moeten aandacht krijgen van gemotiveerde en gekwalificeerde
trainers. Er moet een goede structuur komen.

Richard voert nu met alle trainers in de bovenbouw gesprekken . Om van hen te horen wie die trainers zijn, wat zij willen, wat hun ideeën en behoeften zijn en om met die kennis een structuur neer te zetten waar iedereen mee uit de voeten kan. Houvast creëren voor iedereen binnen de
club gebaseerd op 1 voetbalvisie voor heel SDZ waarbij elke trainer en coach de hulp kan inroepen van de mensen in de technische commissie en de coördinatoren.

Naast de voetbaltechnische zaken zal er daarnaast ook veel aandacht moeten gaan naar - wie is de persoon achter de voetballer -. Een kind met ADHD vraagt een andere benadering dan een verlegen hoogsensitief kind, en alles dat daartussen zit. Belangrijk is dat iedereen binnen de club zich gezien voelt en de juiste aandacht krijgt. En dan hebben we het niet alleen over de voetballers maar over iedereen binnen de club. Hoe mooi is het dat oud-gediende Jan Stoopendaal met al zijn ervaring en liefde voor de club, zich bezig gaat houden met scouting binnen SDZ. En dat we daarnaast jonge en gemotiveerde trainers gaan opleiden binnen de SDZ academie.

Dat een jongen van de club, ex-prof voetballer Milano Koenders weer binnen de club is om zijn kwaliteiten en zijn liefde voor het spel en de spelers te etaleren. Dit is een club met ontzettend veel potentie. Hoe mooi is het om al die kwaliteit te bundelen, de neuzen dezelfde kant op te richten en vol te gaan voor kwaliteit binnen SDZ. Met vertrouwen in elkaars bedoelingen en in elkaars kwaliteit. Richard heeft heel veel zin in zijn nieuwe job bij SDZ.
Hij kan ook niet wachten om als alle gesprekken zijn gevoerd, lekker langs de velden te gaan staan en bij alle teams te gaan kijken. En te assisteren waar hij kan. Hup SDZ.

RM.jpg